Composed in 1960-1962 and recorded in 1964, this audacious solo piano work by the Scottish composer celebrates the anagram-motto of Shostakovich, who himself found polyphonic possibilities in the figures, that in their semi-tone rise and fall, make up an interval of the major third. Stevenson, an avid reader of James Joyce, felt that the many allusions to the course and intertwining of rivers in Finnegan´s Wake should find corresponding ebb-and-flow in his own permutations of the motto.
|
Track |
Interpret - Titel |
Dauer |
|
|
001/00 |
Stevenson Ronald (Klavier) - Passacaglia über DSCH (1962) ((für D. Schostakowitsch) für Klavier)
|
|
|
|
Komponist: Stevenson Ronald (geb. 1928)
|
|
001/01 |
Stevenson Ronald (Klavier) - Teil 1, Nr. 1 Sonata allegro
|
6:07 |
|
|
Komponist: Stevenson Ronald (geb. 1928)
|
|
002/02 |
Stevenson Ronald (Klavier) - Teil 1, Nr. 2 Walzer in Rondo-form
|
2:22 |
|
|
Komponist: Stevenson Ronald (geb. 1928)
|
|
003/03 |
Stevenson Ronald (Klavier) - Teil 1, Nr. 3 Episode
|
1:12 |
|
|
Komponist: Stevenson Ronald (geb. 1928)
|
|
004/04 |
Stevenson Ronald (Klavier) - Teil 1, Nr. 4 Suite (Präludium, Sarabande, Jig, Sarabande, Minuet, Jig, Gavotte, Polonaise)
|
11:22 |
|
|
Komponist: Stevenson Ronald (geb. 1928)
|
|
005/05 |
Stevenson Ronald (Klavier) - Teil 1, Nr. 5 Pibroch (Klage um die Kinder)
|
2:30 |
|
|
Komponist: Stevenson Ronald (geb. 1928)
|
|
006/06 |
Stevenson Ronald (Klavier) - Teil 1, Nr. 6 Episode: Arabeske Variationen
|
0:42 |
|
|
Komponist: Stevenson Ronald (geb. 1928)
|
|
007/07 |
Stevenson Ronald (Klavier) - Teil 1, Nr. 7 Nocturne
|
1:53 |
|
|
Komponist: Stevenson Ronald (geb. 1928)
|
|
008/08 |
Stevenson Ronald (Klavier) - Teil 2, Nr. 1 Reverie-fantasie
|
3:37 |
|
|
Komponist: Stevenson Ronald (geb. 1928)
|
|
009/09 |
Stevenson Ronald (Klavier) - Teil 2, Nr. 2: Fanfare - Vorboten: Alarm - Blick auf eine Kriegs-Vision
|
1:55 |
|
|
Komponist: Stevenson Ronald (geb. 1928)
|
|
010/10 |
Stevenson Ronald (Klavier) - Teil 2, Nr. 3 Variationen über Frieden, Brot und Land (1917)
|
1:44 |
|
|
Komponist: Stevenson Ronald (geb. 1928)
|
|
011/11 |
Stevenson Ronald (Klavier) - Teil 2, Nr. 4 Sinfonischer Marsch
|
1:59 |
|
|
Komponist: Stevenson Ronald (geb. 1928)
|
|
012/12 |
Stevenson Ronald (Klavier) - Teil 2, Nr. 5 Episode
|
0:49 |
|
|
Komponist: Stevenson Ronald (geb. 1928)
|
|
013/13 |
Stevenson Ronald (Klavier) - Teil 2, Nr. 6 Fandango
|
1:43 |
|
|
Komponist: Stevenson Ronald (geb. 1928)
|
|
014/14 |
Stevenson Ronald (Klavier) - Teil 2, Nr. 7 Pedal-Punkt: An das auftauchende Afrika
|
1:55 |
|
|
Komponist: Stevenson Ronald (geb. 1928)
|
|
015/15 |
Stevenson Ronald (Klavier) - Teil 2, Nr. 8 Zentrale Episode: Etüden
|
2:55 |
|
|
Komponist: Stevenson Ronald (geb. 1928)
|
|
016/16 |
Stevenson Ronald (Klavier) - Teil 2, Nr. 9 Variationen in c-moll
|
3:36 |
|
|
Komponist: Stevenson Ronald (geb. 1928)
|
|
017/17 |
Stevenson Ronald (Klavier) - Teil 3, Nr. 1 Adagio: Bach gewidmet
|
2:15 |
|
|
Komponist: Stevenson Ronald (geb. 1928)
|
|
018/18 |
Stevenson Ronald (Klavier) - Teil 3, Nr. 2: Dreifache Fuge über Bass: I: andamento
|
5:03 |
|
|
Komponist: Stevenson Ronald (geb. 1928)
|
|
019/19 |
Stevenson Ronald (Klavier) - Teil 3, Nr. 3: Dreifache Fuge über Bass: II: BACH
|
5:45 |
|
|
Komponist: Stevenson Ronald (geb. 1928)
|
|
020/20 |
Stevenson Ronald (Klavier) - Teil 3, Nr. 4: Dreifache Fuge über Bass: III: Dies Irae
|
6:00 |
|
|
Komponist: Stevenson Ronald (geb. 1928)
|
|
021/21 |
Stevenson Ronald (Klavier) - Teil 3, Nr. 5 Abschließende Variationen über ein Thema abgeleitet vom Grundthema (Adagissimo barocco)
|
9:07 |
|
|
Komponist: Stevenson Ronald (geb. 1928)
|