Two key works of the ´´piano decade´´: Jimin Oh-Havenith takes on the fulfilling task of shaping Schumann´s language, rich in contrast and held together by subtle links, into a poetic cosmos.
|
Track |
Interpret - Titel |
Dauer |
|
|
001/00 |
Jimin Oh-Havenith - Kreisleriana, Op. 16
|
|
|
|
Komponist: Schumann Robert
|
|
001/01 |
I. Äußerst bewegt |
3:10 |
|
|
|
|
002/02 |
II. Sehr innig und nicht zu rasch |
9:14 |
|
|
|
|
003/03 |
III. Sehr aufgeregt |
5:36 |
|
|
|
|
004/04 |
IV. Sehr langsam |
4:03 |
|
|
|
|
005/05 |
V. Sehr lebhaft |
4:18 |
|
|
|
|
006/06 |
VI. Sehr langsam |
5:34 |
|
|
|
|
007/07 |
VII. Sehr rasch |
2:35 |
|
|
|
|
008/08 |
VIII. Schnell und spielend |
4:36 |
|
|
|
|
009/00 |
Jimin Oh-Havenith - Humoreske, Op. 20
|
|
|
|
Komponist: Schumann Robert
|
|
009/01 |
Einfach - Sehr rasch und leicht - Noch rascher - Erstes Tempo - Wie im Anfang |
5:55 |
|
|
|
|
010/02 |
Hastig - Nach und nach immer lebhafter und stärker - Wie vorher - Adagio |
4:48 |
|
|
|
|
011/03 |
Einfach und zart - Intermezzo |
4:43 |
|
|
|
|
012/04 |
Innig - Schneller (Tempo I) |
2:13 |
|
|
|
|
013/05 |
Sehr lebhaft - Immer lebhafter - Stretto |
2:02 |
|
|
|
|
014/06 |
Mit einigem Pomp |
1:34 |
|
|
|
|
015/07 |
Zum Beschluss - Allegro |
6:53 |
|
|
|