With his Contrastes, composed in 1938 for Benny Goodman, Bartók turned his penchant for traditional music into a more universal work, influenced by jazz. Poulenc was a child of the Paris of the Roaring Twenties, influenced as much by Stravinsky, Ravel and Satie as by cabaret songs and operetta. Each of the movements in Paul Schoenfield´s trio is based on an Eastern European Hasidic melody...not forgetting the breathtaking klezmer dances of Romanian Serban Nichifor.
|
Track |
Interpret - Titel |
Dauer |
|
|
001/00 |
L'Invitation au château FP 138 (Auszug) |
|
|
|
Komponist: Poulenc Francis Mitwirkende: Bieri Reto, Kopatchinskaja Patricia, Leschenko Polina
|
|
001/01 |
4. Mouvement de valse-hésitation |
1:46 |
|
|
|
|
002/00 |
Trio für Klarinette, Violine und Klavier |
|
|
|
Komponist: Schoenfield Paul Mitwirkende: Bieri Reto, Kopatchinskaja Patricia, Leschenko Polina
|
|
002/01 |
1. Freylakh |
4:08 |
|
|
|
|
003/02 |
2. Marsch |
6:12 |
|
|
|
|
004/03 |
3. Nigun |
4:55 |
|
|
|
|
005/04 |
4. Kozatske |
4:20 |
|
|
|
|
006/00 |
L'Invitation au château FP 138 (Auszug) |
|
|
|
Komponist: Poulenc Francis Mitwirkende: Bieri Reto, Kopatchinskaja Patricia, Leschenko Polina
|
|
006/01 |
8. Tempo di Boston |
2:47 |
|
|
|
|
007/00 |
Bagatelle für Violine und Klavier d-moll |
1:58 |
|
|
Komponist: Poulenc Francis Mitwirkende: Bieri Reto, Kopatchinskaja Patricia, Leschenko Polina
|
|
008/00 |
L'Invitation au château FP 138 (Auszug) |
|
|
|
Komponist: Poulenc Francis Mitwirkende: Bieri Reto, Kopatchinskaja Patricia, Leschenko Polina
|
|
008/01 |
16. Follement vite et gai |
0:28 |
|
|
|
|
009/00 |
Sonate für Klarinette und Klavier FP 184 |
|
|
|
Komponist: Poulenc Francis Mitwirkende: Bieri Reto, Kopatchinskaja Patricia, Leschenko Polina
|
|
009/01 |
1. Allegro tristamente |
5:23 |
|
|
|
|
010/02 |
2. Romanze |
4:40 |
|
|
|
|
011/03 |
3. Allegro con fuoco |
3:12 |
|
|
|
|
012/00 |
L'Invitation au château FP 138 (Auszug) |
|
|
|
Komponist: Poulenc Francis Mitwirkende: Bieri Reto, Kopatchinskaja Patricia, Leschenko Polina
|
|
012/01 |
13. Tempo di tarantella |
0:25 |
|
|
|
|
013/00 |
Burleske op. 8c Nr. 2 Sz 47,2 (für Violine und Klavier) |
2:29 |
|
|
Komponist: Bartók Béla Mitwirkende: Bieri Reto, Kopatchinskaja Patricia, Leschenko Polina
|
|
014/00 |
L'Invitation au château FP 138 (Auszug) |
|
|
|
Komponist: Poulenc Francis Mitwirkende: Bieri Reto, Kopatchinskaja Patricia, Leschenko Polina
|
|
014/01 |
12. Très vite et très canaille |
0:34 |
|
|
|
|
015/00 |
Kontraste Sz 111 (für Violine, Klarinette und Klavier) |
|
|
|
Komponist: Bartók Béla Mitwirkende: Bieri Reto, Kopatchinskaja Patricia, Leschenko Polina
|
|
015/01 |
1. Verbunkos |
5:33 |
|
|
|
|
016/02 |
2. Pihenö |
4:21 |
|
|
|
|
017/03 |
3. Sebes |
7:26 |
|
|
|
|
018/00 |
L'Invitation au château FP 138 (Auszug) |
|
|
|
Komponist: Poulenc Francis Mitwirkende: Bieri Reto, Kopatchinskaja Patricia, Leschenko Polina
|
|
018/01 |
11. Tango |
2:46 |
|
|
|
|
019/00 |
Klezmer Dance |
3:08 |
|
|
Komponist: Nichifor Serban Mitwirkende: Bieri Reto, Kopatchinskaja Patricia, Gringolts Ilya, Lutsyk Ruslan, Leschenko Polina
|