L'Apothéose de Lully was Couperin's hommage to his great musical predecessor and depicts the elder composer's elevation to Mount Parnassus (where he plays duets with the shade of Corelli and, with Apollo's blessing, effects a reconciliation between the contrasting French and Italian styles of the day). The Leçons de ténèbres were written for performance in Holy Week and demand - and here receive from Katherine Watson and Anna Dennis - vocal artistry of the highest order.
Track |
Interpret |
Titel |
Dauer |
Weitere Mitwirkende |
001/00 |
|
L'Apothéose de Lully (Concert instrumental, Triosonate) |
|
Mitwirkende: Gent Sophie, Cicic Bojan, Manson Jonathan, Dunford Thomas, Cohen Jonathan Darsteller: Degout Stéphanie
|
001/01 |
|
Lulli aux Champs Élisés: Concertant avec les Ombres liriques |
2:35 |
|
002/02 |
|
Air pour les Mêmes |
2:29 |
|
003/03 |
|
Vol, de Mercure aux Champs Élisés, pour avertir qu'Apollon y va descendre |
0:33 |
|
004/04 |
|
Descente d'Apollon: qui vient offrir son Violon à Lulli; et sa place au Parnasse |
2:30 |
|
005/05 |
|
Rumeur Souteraine: Causée par les auteurs - Contemporains de Lulli |
0:35 |
|
006/06 |
|
Plaintes des Mêmes: pour de Flûtes, ou des Violons tres adoucis |
3:04 |
|
007/07 |
|
Enlévement de Lulli au Parnasse |
1:43 |
|
008/08 |
|
Accüeil entre-Doux, et -Agard, fait à Lulli par Corelli, et par les Muses italiénes |
2:34 |
|
009/09 |
|
Remerciment de Lulli: à Apollon |
3:04 |
|
010/10 |
|
Essai en forme d'Ouverture: Lulli et les Muses Françoises, Corelli et les Muses Italiénes |
3:07 |
|
011/11 |
|
Air léger: Lulli, joüant le Sujet; et Corelli l'acompagnant |
0:51 |
|
012/12 |
|
Second Air: Corelli joüant le Sujet, à son tour, que Lulli acompagne |
1:33 |
|
013/13 |
|
Sonade en Trio: Gravement - |
2:15 |
|
014/14 |
|
Saillie: Vivement - |
1:35 |
|
015/15 |
|
Rondement - |
1:28 |
|
016/16 |
|
Vivement |
1:51 |
|
017/00 |
|
Leçons de Ténèbres Nr. 1 (Première Leçon on pour le Mercredi Saint) |
|
Mitwirkende: Watson Katherine, Lasla Anna-Maria, Dunford Thomas, Cohen Jonathan
|
017/01 |
|
Incipit lamentatio Jeremiae prophetae |
0:34 |
|
018/02 |
|
Aleph: Quomodo sedet sola civitas plena populo |
2:07 |
|
019/03 |
|
Beth: Plorans ploravit in nocte |
3:38 |
|
020/04 |
|
Ghimel: Migravit Juda propter afflictionem - |
1:43 |
|
021/05 |
|
Daleth: Viae Sion lugent |
2:19 |
|
022/06 |
|
Heth: Facti sunt hostes eius in capite |
2:29 |
|
023/07 |
|
Jerusalem, Jerusalem, convertere ad Dominum Deum tuum |
2:54 |
|
024/00 |
|
Leçons de Ténèbres Nr. 2 (Deuxième Leçon pour le Mercredi Saint) |
|
Mitwirkende: Dennis Anna, Lasla Anna-Maria, Dunford Thomas, Cohen Jonathan
|
024/01 |
|
Vau: Et egressus est a filia Sion |
1:55 |
|
025/02 |
|
Zain: Recordata est Jerusalem dierum afflictionis suae |
3:06 |
|
026/03 |
|
Heth: Peccatum peccavit Jerusalem |
1:45 |
|
027/04 |
|
Teth: Sordes eius in pedibus eius |
2:32 |
|
028/05 |
|
Jerusalem, Jerusalem, convertere ad Dominum Deum tuum |
2:06 |
|
029/00 |
|
Leçons de Ténèbres Nr. 3 (Troisième Leçon pour le Mercredi Saint) |
|
Mitwirkende: Watson Katherine, Dennis Anna, Lasla Anna-Maria, Dunford Thomas, Cohen Jonathan
|
029/01 |
|
Jod: Manum suam misit hostis - |
1:37 |
|
030/02 |
|
Caph: Omnis populus eius gemens - |
1:41 |
|
031/03 |
|
Lamed: O vos omnes qui trasitis per viam |
2:28 |
|
032/04 |
|
Mem: De excelso misit ignem in ossibus meis - |
1:48 |
|
033/05 |
|
Nun: Vigilavit iugum iniquitatum mearum |
1:50 |
|
034/06 |
|
Jerusalem, Jerusalem, convertere ad Dominum Deum tuum |
1:59 |
|