Admired by Schoenberg (who described him as 'one of the most underestimated of modern composers'), Joseph Achron was a boundary defying violinist-composer of extraordinary gifts. He drew on his Jewish faith to profound effect, from the early influence of his cantor father to his enthusiastic championing of the Society for Jewish Folk Music (which did for Jewish music what Bartók did for Eastern European folk culture).
Track |
Interpret |
Titel |
Dauer |
Weitere Mitwirkende |
001/00 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Hebrew Melody op. 33 (1911) (für Violine und Klavier) |
5:48 |
|
002/00 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Hebrew Pieces op. 35 Nr. 1-2 (1912) (für Violine und Klavier) |
9:10 |
|
002/01 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 1 Hebräischer Tanz (Scher) |
6:07 |
|
003/02 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 2 Hebräisches Wiegenlied |
3:03 |
|
004/00 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Eli Zion (1912) (für Violine und Klavier) |
6:20 |
|
005/00 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Prelude op. 13 (1910) (für Violine und Klavier) |
3:40 |
|
006/00 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Souvenir de Varsovie op. 14 (für Violine und Klavier) |
3:29 |
|
007/00 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Coquetterie op. 15 (für Violine und Klavier) |
2:22 |
|
008/00 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Serenade op. 17 (für Violine und Klavier) |
2:50 |
|
009/00 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Les Sylphides op. 18 (1905) (für Violine und Klavier) |
3:10 |
|
010/00 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Berceuse op. 20 (für Violine und Klavier) |
3:46 |
|
011/00 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Tanzimprovisation über ein hebräisches Volkslied op. 37 (für Violine und Klavier) |
3:08 |
|
012/00 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Scher op. 42 (für Violine und Klavier) |
2:00 |
|
013/00 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Märchen op. 46 (für Violine und Klavier) |
3:43 |
|
014/00 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Liebeswidmung op. 51 (für Violine und Klavier) |
2:16 |
|
015/00 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Canzonetta op. 52, 2 (für Violine und Klavier) |
2:37 |
|
016/00 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Stimmungen op. 32 (1910) (2 Stücke für Violine und Klavier) |
5:49 |
|
016/01 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 1 d-moll |
2:04 |
|
017/02 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 2 h-moll |
3:45 |
|
018/00 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Stimmungen op. 36 Nr. 1-2 (für Violine und Klavier) |
7:25 |
|
018/01 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 1 g-moll |
5:38 |
|
019/02 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 2 H-dur |
1:47 |
|
020/00 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Pastels Nr. 1-2 |
6:35 |
|
020/01 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 1 a-moll |
3:58 |
|
021/02 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 2 e-moll |
2:37 |
|
022/00 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Stempenju der Fiedler / nach Alejchem Suite (für Violine und Klavier) |
6:36 |
|
022/01 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 1 Stempenju spielt |
2:07 |
|
023/02 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 2 Scher |
1:41 |
|
024/03 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 3 Frejlachs |
2:48 |
|
Track |
Interpret |
Titel |
Dauer |
Weitere Mitwirkende |
001/00 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Suites en style ancien (für Violine und Klavier) |
44:29 |
|
001/01 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 1, 1. Satz: Prelude: Tempo giusto |
2:44 |
|
002/02 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 1, 2. Satz: Gavotte: Allegro moderato |
3:18 |
|
003/03 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 1, 3. Satz: Sicilienne: Andantino |
3:18 |
|
004/04 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 1, 4. Satz: Fughetta: Non troppo allegro |
1:21 |
|
005/05 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 1, 5. Satz: Gigue: Allegro comodo |
2:46 |
|
006/06 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 2, 1. Satz: En passant: Vivo e scorrendo |
1:49 |
|
007/07 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 2, 2. Satz: Menuet: Allegro aperto - Trio: Un poco meno mosso |
4:13 |
|
008/08 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 2, 3. Satz: Moulin: Vivace e gajamente assai |
1:25 |
|
009/09 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 2, 4. Satz: Intermezzo: Cantabile e molto dramatico |
4:45 |
|
010/10 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 2, 5. Satz: Marionettes: Allegro molto e scherzandp |
3:19 |
|
011/11 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 3, 1. Satz: Andantino espressivo |
1:39 |
|
012/12 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 3, 2. Satz: Allegretto con grazia ma un pochino malinconico |
3:34 |
|
013/13 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 3, 3. Satz: Largo e fantastico |
4:14 |
|
014/14 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 3, 4. Satz: Allegro con agilità |
6:04 |
|
015/00 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Suite bizarre in 9 Sätzen (Cycle des Rhythmes) |
18:40 |
|
015/01 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
1. Satz: Étincelles: Allegro molto |
1:07 |
|
016/02 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
2. Satz: Quasi valse: Allegro |
2:33 |
|
017/03 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
3. Satz: Grace: Allegretto |
1:46 |
|
018/04 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
4. Satz: Terrasses du palais: Calmato |
2:58 |
|
019/05 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
5. Satz: Grimaces: Moderato |
1:45 |
|
020/06 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
6. Satz: Galanterie: Andantino |
1:51 |
|
021/07 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
7. Satz: Pastorale: Allegro vivo |
1:28 |
|
022/08 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
8. Satz: Moment dramatique: Adagio e molto espressivo |
3:09 |
|
023/09 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
9. Satz: Marche grotesque: Allegro giocoso |
2:03 |
|
024/00 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Children's Suite op. 57 (1923) / für Klarinette, Streichquartett und Klavier 8 Stücke für Violine und Klavier (1934) |
10:37 |
|
024/01 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 1 Jumping With Tongue Out: Allegro grazioso |
1:17 |
|
025/02 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 2 Sleep, My Puppy: Andantino |
0:54 |
|
026/03 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 3 Birdies: Moderato |
1:43 |
|
027/04 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 4 March Of Toys: Marciale |
1:19 |
|
028/05 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 5 Mamma, Tell A Fairy Tale: Allegretto |
1:26 |
|
029/06 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 6 The Top: Allegro |
1:02 |
|
030/07 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 7 The Caravan: Lento |
1:15 |
|
031/08 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Nr. 8 Parade With Presents: Alla marcia |
1:41 |
|
032/00 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
Pensée de L. Auer |
2:24 |
|
033/00 |
Shaham Hagai (Violine) / Erez Arnon (Klavier) |
La Romanesca (für Violine und Klavier) |
3:38 |
|